Trenul galben făr’de cai

Normal că fără cai, doar s-au mutat cu toţii prin diverse palate cu turnuleţe.

Altceva vroiam să vă spun. S-au pus ăştia pe făcut metrou în Drumul Taberei. Misto! o să ziceţi. Da, mişto, doar că asta nu-i tot. Dacă ar fi trântit staţiile la locurile lor şi ar fi dat drumul la cârtiţe pentru tunele ar fi fost chiar mişto de tot. Dar ăştia nu s-au uitat la desene când erau mici şi s-au apucat să sape tot cartierul, poate-poate or găsi nişte moaştele Sfântului Metronimius Galbinius, protectorul săpătorilor cu târnăcopul şi al şoferilor de metrorex, ca să mai tragă de timp vreo … 3-4 … hai să nu fiu rău … ani. Şi dacă tot vorbii de timp, am citit io pe net cum că briceagul ăla de l-au împrumutat din Alpii elveţieni ca să faca tunele noi pe sub Academia Militară a ajuns. A ajuns cu 6 luni întârziere. Normal, la ce drumuri avem nu mă miră. Ce mă miră este faptul că şantieriştii ştiau ce străzi înguste avem în minusculul Paris şi ar fi trebuit să aducă ză utilaj (pardon, das utilajnen) chiar pe sub pământ. Am fi avut metrou până la graniţă.

Dar nici măcar asta nu e ciudat la toată joaca ăstora de-a arheologia, că doar suntem obişnuiţi cu tărăgănarea, ci densitatea staţiilor per cap furajer de locuitor în zona calamitată. Nu ştiu dacă ştiti sau nu, cel mai probabil nu, dar între viitoarele mirobolante staţii de metrou de cartier distanţa este de … maxim cinci minute de mers pe jos de mână cu un copil de trei ani. Da’ ce zic io aici, dacă te forţezi niţel poţi să tragi un scuipat dintr-una-ntra-alta. Mai greu e când tre’ să scuipi cu efect, ca să ia curba. Or să fie atât de apropiate staţiile încât cred că or să lipească două garnituri şi or să pună coada la Râul Doamnei, pentru necunoscători, staţia din capăt, şi primul vagon la Moghioroş, din nou, pentru acea categorie, cinci-şase staţii mai încolo. O să te urci în metrou şi o iei la picior, din vagon în vagon, cele două staţii de care ai nevoie să ajungi la piaţă, dar măcar plăteşti pentru privilegiul de a te da cu metroul prin Drumul Taberei. Or să fie atât de apropiate încât vor putea pune garnituri de un singur vagon şi tot n-ar fi mai mari decât distanţele dintre staţii. Or să fie atât de apropiate încât moşii de la Piaţa Moghioroş or să strige prin tunel către pensionarii omologi din Piaţa Ialomiţei: „La ăia cât e legătura de pătrunjel, că aici parcă-i prea scump!?”

În fine, or să fie atât de apropiate încât noaptea, după închiderea programului artistic, copiii mai măricei or să se poată juca de-a v-aţi ascunselea între peroane fără să „plece din faţa blocului”. Şi, ca să nu uit, punem pariu că or să termine, nu în 2013, cum au promis, ci prin 2016, 2020, 2024 sau în oricare alt an electoral?

Imagine

Anunțuri

Un răspuns to “Trenul galben făr’de cai”

  1. Cu totii (cu mic,cu mare,de la sugari pina la cei cu barba sura..) ne-am cam prins cum sta treaba cu..spartu’.Ideea e ca se cam cistiga din asta.Se cistiga binisor..Asa ca ,profitorii, „baietii destepti”,iau un buldozer (poate,chiar de import,caruia nu i s-a calculat gabaritul,atit incit sa incapa pe stradutele „micutului Paris”-Bucurestiul nostru-) si-l planteaza care-va-sa-zica..undeva. Cui ii pasa daca-i Dr Taberei, Cal Victoriei ori Banca Religiilor.Sau str Serban-Voda,”gaurita” pina la refuz,in N rinduri,si lasata asa -gaurita!!- de niste neica nimeni carora nu le pasa decit de ceea ce au „virit” in Cont ,in urma..”saparurilor”.. Treaba e ca TRE’ -musai!- sa mai prinzi macar inca o..spartura,pina nu-ti trece vremea..sapatului,adica,pina inca mai esti la PUTERE.sa mai pui si tu ,cel de la PUTERE,macar un craitar sub „saltaeaua” si-asa doldora..Si cum altfel sa o faci daca nu „plantind” un buldozer intr-o zona „neexploatata” inca..
    Poate voi reveni,caci interesant lucru ai spus!
    Ivana-A

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: